mediaLOOK logo
@
Bucuresti 2009-07-10

Suport pentru IMM-uri la SolePAD Sibiu

Agora Media a organizat joi, 9 iulie 2009, cea de a treia ediţie SolePAD (Soluţii Eficiente pentru Afaceri Durabile) la Sibiu. Conferinţa s-a desfăşurat la hotel Continental Forum, sala de conferinţe Paris, şi s-a adresat companiilor din judeţele Sibiu şi Alba.

Agenda SolePAD Sibiu a îmbinat prezentarea celor mai performante soluţii IT&C de eficientizare a afacerilor şi reducere a costurilor cu soluţii de finanţare pentru IMM-uri.

Conferinţa a fost deschisă de Ovidiu Seceleanu, ESS SPO Manager în cadrul HP, prin prezentarea soluţiilor de finanţare a unui proiect IT de minimum 100.000$, pe care HP le oferă prin HPFS (Hewlett Packard Financial Services) pentru achiziţionarea de echipamente HP sau non-HP, software şi servicii, fără dobândă, pe o perioadă de cinci ani. O altă componentă a prezentării a vizat soluţiile de virtualizare oferite de HP în domeniul serverelor şi dispozitelor de stocare, bazate pe familia de servere HP ProLiant şi portofoliul de dispozitive de stocare HP StorageWorks. Ca noutate, Ovidiu Seceleanu a prezentat soluţia de stocare SAN HP LeftHand P4000, iar ca recomandare pentru reducerea costurilor în perioade de criză familia de servere HP BladeSystem.

În prezent, Romtelecom este singurul operator de telecomunicaţii din România care garantează nivelul calităţii serviciilor de voce prin acorduri SLA. Sabina Uţă, Manager Regional Vânzări în cadrul Romtelecom, a prezentat pachetele integrate de soluţii de comunicaţii oferite de Romtelecom pe segmentul IMM, create pentru a răspunde la trei mari solicitări - creşterea vitezei de reacţie la cerinţele clienţilor, minimizarea timpilor morţi din activitatea angajaţilor şi reducerea costurilor. Cele şapte pachete VoceNet Office, Complete Office, Basic Office, Voce Internaţional Nelimitat 3/10 ţări. Clicknet, Clicknet Mobil, ultima noutate în portofoliul companiei, şi IT Manager - integrează servicii de voce fixă şi mobilă, acces Internet, televiziune digitală şi helpdesk, beneficiind de promoţii şi discount-uri de 30 până la 50%.

Următoarele trei prezentări din program s-au desfăşurat sub umbrela Microsoft România. Ramona Fălămaş, Manager de proiect în cadrul Indsoft, a prezentat soluţiile oferite de compania Indsoft în cadrul unui sistem informatic integrat pentru e-administraţie. Sistemul reuneşte patru categorii de aplicaţii - soluţii pentru procese interne, soluţii pentru managementul documentelor electronice, soluţii pentru gestiunea veniturilor şi soluţii pentru servicii electronice. Deşi proiectate pentru administraţia publică, o parte dintre aceste aplicaţii pot fi implementate şi de către companiile private şi sunt finanţabile prin fonduri structurale. Ca noutate, în urma parteneriatului strategic încheiat recent cu Microsoft România, Indsoft va dezvolta în premieră produse pentru administraţia publică bazate pe platforma Microsoft Dynamics AX.

În continuare, Elisabeta Moraru, EUGA Project Manager, Microsoft România, a vorbit despre „EUGA – Proiecte din fonduri structurale: exemple de depuneri şi reuşite”. Iniţiat de Microsoft, HP, Banca Transilvania, Romtelecom şi Cisco, programul EUGA (European Union Grant Adviser) are rol de informare în domeniul fondurilor structurale, cu precădere în zona IT&C şi resurse umane, dar şi de îndrumare a potenţialilor beneficiari către una dintre cele şase firme de consultanţă cu care colaborează în cadrul acestui proiect. Un exemplu de succes al EUGA este cel al unui partener Microsoft care va instrui 85% din personalul companiei în cadrul unui proiect de 230.441 Ron, din care valoarea maximă a grantului acordat este de 218.919 Ron.

Microsoft intenţionează să înlăture barierele în comunicare prin soluţii unificate. Marius Ţurlea, Crescendo, a exemplificat intenţia Microsoft prin prezentarea soluţiei Office Communications Server 2007 R2, ce oferă funcţii de mesagerie instantanee avansate, facilităţi pentru conferinţe şi call management. Unificarea comunicaţiilor se realizează cu ajutorului unui server şi a patru aplicaţii de tip client instalate pe computere, telefoane mobile, web sau telefoane OCS (VoIP), ce pot fi conectatate ulterior la centrala telefonică din cadrul companiei, indiferent dacă aceasta este de tip PBX sau VoIP. Pentru cei interesaţi, Crescendo oferă soluţia Microsoft Voice Pilot, pentru o perioadă de test de 90 de zile şi 25 de utilizatori, cu instalare gratuită la sediul clientului, contra sumei de 100 de euro.

După o scurtă pauză, Radu Crahmaliuc, Country Manager Reprezentanţa Brother România, a prezentat „Soluţiile multifuncţionale Brother de eficientizare a activităţii în birourile moderne”, bazate pe tehnologii de printare laser, inkjet şi transfer termic. Toate aceste soluţii au fost concepute pornind de la cerinţele actuale de performanţă, ergonomie, conectivitate, securitate, mentenanţă şi reducerea costurilor. Plecând de la aceste performanţe, Radu Crahmaliuc a prezentat un scenariu de dotare cu echipamente Brother a oricărui tip de organizaţie, pornind de la soluţii pentru posturi de lucru individuale, soluţii pentru grupuri de lucru, soluţii departamentale şi soluţii specifice pentru domeniul telecom şi centre de date, constând în seria de echipamente de etichetare mobile P-touch 7600.

Florin Raclariu, Market Development Manager în cadrul Intel, le-a vorbit participanţilor despre noile tehnologii INTEL pentru infrastructuri IT eficiente. În condiţiile economice actuale, Intel le recomandă firmelor să nu renunţe la investiţii, ci să investească în mod inteligent, în echipamente IT noi, ce oferă o performanţă ridicată cu un consum de energie redus şi costuri de mentenanţă mai mici. Ca noutăţi în portofoliul Intel, Florin Raclariu a prezentat platforma Atom pentru netbook-uri, platforma pentru PC-uri Intel Core i7 şi seria de procesoare Xeon 5500 pentru servere, caracterizată printr-o creştere a performanţei de până la 82%. De asemenea, Intel a introdus recent şi un sistem de evaluare a propriilor procesoare, prin acordarea unui număr de stele asociat performanţei.

Cele două prezentări din finalul conferinţei au fost dedicate informaţiilor privind accesarea de finanţări pentru IMM-uri. Codruţ Cojocaru, Consilier în cadrul OTIMMC Braşov, a prezentat fondurile nerambursabile cu finanţare de la bugetul de stat, punând accent pe condiţiile generale de eligibilitate şi cheltuielile eligibile în cadrul acestor programe. În 2009, cele mai multe cereri au fost înregistrate în cadrul programului privind profitul brut reinvestit, prin care se alocă 16% din sumele cheltuite în 2008, din profit, dar nu mai mult de 100 mii lei, precum şi în cadrul programului START, adresat tinerilor antreprenori de până în 40 de ani şi firmelor cu o activitate de până în doi ani.

Ana-Maria Gagiu, Consilier OIPSI în cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a prezentat fondurile structurale pentru proiecte IT disponibile în cadrul Axei III a Programul POS-CCE, punând accent pe noile măsuri de simplificare a modalităţilor de accesare a acestor fonduri de către IMM-uri. Din acest an, prefinanţarea de 35% din grant este disponibilă şi pentru IMM-uri, iar cheltuielile de consultanţă sunt eligibile chiar dacă au fost efectuate înainte de semnarea contractului de finanţare, dar nu înainte de luna iulie 2008. Următoarele apeluri de proiecte pentru IMM-uri - conectare broadband şi comerţ electronic - vor fi redeschise în trimestrul IV al acestui an.


SolePAD Sibiu a fost promovat cu sprijinul partenerilor media IT TRENDS, Agora News, Zile şi Nopţi, Kiss FM, MediaLook, PRwave Directory şi PRwave. Alţi parteneri: BSA (Business Software Alliance) şi Byblos.

Următoarele ediţii SolePAD vor avea loc pe 16 septembrie, respectiv 18 septembrie 2009, la Cluj-Napoca şi Oradea. Locaţia şi programul evenimentelor vor fi disponibile la adresa www.solepad.ro

Agora Media