mediaLOOK logo
@
Bucuresti 2009-03-17

Solutii de iesire din criza la SolePAD Constanta

Agora Media a organizat pe 17 martie 2009 a patra ediţie SolePAD Constanţa. Conferinţa s-a adresat reprezentanţior mediului de afaceri din judeţele Constanţa, Tulcea şi Călăraşi şi s-a desfăşurat în sala de conferinţe Ovidiu a Hotelului Ibis din Constanţa.

În deschiderea conferinţei, Ion Dănuţ Jugănaru, Director General al Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, le-a recomandat companiilor care susţin prezentări în cadrul SolePAD să adapteze conţinutul acestora la contextul actual iar managerilor prezenţi în sală să iasă din starea expectativă provocată de criza economică şi să acţioneze, să îşi reevalueze strategiile de afaceri şi să nu repete greşelile altora, încercând să facă economii prin reducerea cheltuielilor şi a personalului acolo unde nu este necesar.

IBM îşi propune să creeze o planetă inteligentă, folosind o infrastructură dinamică ce poate ajuta la îmbunătăţirea serviciilor, reducerea costurilor şi gestionarea riscurilor, valorificând virtualizarea, eficienţa energetică, standardizarea şi automatizarea. Lucian Vlaicu, Technical Sales Specialist Storage Systems în cadrul IBM, a prezentat la SolePAD o serie de infrastructuri şi soluţii de date optimizate pentru IMM-uri, punând accent pe provocările asociate păstrării datelor pe o perioadă mai lungă de timp - conformitate, disponibilitate, retenţia datelor şi securitate.

În prezent, Romtelecom are 120.000 de clienţi din zona IMM. Sabina Uţă, Manager Regional Vânzări în cadrul Romtelecom, a prezentat pachetele de servicii oferite de Romtelecom pe acest segment de piaţă: pachetul VoceNet Office - linie telefonică şi acces Internet; pachetul Complete Office - voce, date şi televiziune digitală Dolce Business; pachetul Basic Office - voce fixă şi mobilă, Internet şi Dolce, serviciul Voce Internaţional Nelimitat în 3/10 ţări, serviciul Clicknet, pachetul IT Manager, o soluţie integrată IT&C oferită de un singur furnizor şi Clicknet HotZone, un serviciu de Internet wireless la cheie.

Ovidiu Seceleanu, ESS SPO Manager în cadrul HP, a prezentat o serie de soluţii ce pot oferi o mai bună utilizare a IT-ului şi reducerea costurilor prin utilizarea virtualizării la nivel de servere şi sisteme de stocare. Împreună cu Microsoft, HP oferă un ecosistem de virtualizare complet, folosind sisteme de stocare HP StorageWorks, servere HP BladeSystem şi tehnologii de virtualizare Microsoft. Ovidiu Seceleanu a vorbit şi despre unificarea comunicaţiilor cu aplicaţiile de business, folosind HP Blade Systems şi Microsoft Office Communication Server 2007.

Cerinţele actuale de business se regăsesc în ergonomie, conectivitate, securitate şi mentenanţă. Brother răspunde acestor cerinţe generale printr-un portofoliu vast de produse şi soluţii multifuncţionale de eficientizare a activităţii în birourile moderne, prezentate la SolePAD de Radu Crahmaliuc, Country Manager Reprezentanţa Brother România. Pentru o mai bună exemplificare, Radu Crahmaliuc a folosit un scenariu de dotare completă a unei organizaţii, de la soluţii pentru posturile de lucru individuale, soluţii pentru grupurile de lucru, soluţii departamentale până la soluţii specifice Telco/DataCenter.


BenQ ocupă primul loc pe segmentul de proiectoare în România şi Europa, unul din două proiectoare achiziţionate fiind BenQ. 2% dintre acestea sunt utilizate pentru proiecţiile publice, 13% sunt folosite acasă, 35% în educaţie şi 50% în zona de business. Geo Grozav, Dealer Manager Romania în cadrul BenQ Austria GmbH, a prezentat linia de proiectoare profesionale BenQ din seria SP, caracterizate printr-o luminozitate foarte mare, rată de contrast ridicată, protecţie împotriva prafului, durată mare de utilizare a lămpilor, conectivitate multiplă, silenţiozitate şi un foarte bun raport preţ-calitate.

Ultimele două prezentări din program au fost dedicate informaţiilor privind accesarea de fonduri nerambursabile pentru IMM-uri. Andreea Ionescu, Consilier la OTIMMC Constanţa, a prezentat programele de finanţare pentru IMM-uri din cadrul Programului Operaţional Sectorial <> Axa I. Unul dintre principiile după care funcţionează acest program este acela că beneficiarii trebuie să dispună de suma integrală în momentul depunerii proiectului pentru care doresc să obţină finanţare nerambursabilă, cheltuieli ce urmează a fi decontate după semnarea contractului de finanţare.

În finalul conferinţei, Adrian Susac, Consilier Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale, a trecut în revistă fondurile nerambursabile pentru proiecte IT disponibile în cadrul Axei Prioritare III a Programului POS CCE. Cel de-al treilea Domeniu al Axei, „Dezvoltarea e-Economiei”, se adresează IMM-urilor, prin două Operaţiuni - „Suport pentru implementarea de sisteme integrate şi alte aplicaţii electronice pentru managementul afacerilor” şi „Suport pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi alte soluţii electronice pentru facilitarea operaţiunilor B2B”.

SolePAD Constanţa a fost promovat cu sprijinul partenerilor media Replica, Zile şi Nopţi, Calendar Evenimente, MediaLook, PRwave Directory, PRwave şi al publicaţiilor Agora Media – IT TRENDS, Channel REPORT şi Agora News. Partener local: Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa prin Centrul Enterprise Europe Constanţa.

Următoarele conferinţe SolePAD vor avea loc pe 14 aprilie, la Craiova, respectiv 16 aprilie, la Drobeta Turnu Severin. Locaţia şi programul evenimentelor vor fi disponibile în curând la adresa www.solepad.ro

Agora Media