mediaLOOK logo
@
București 2012-05-29

Campania europeana eSkills Week la final

Campania eSkills Week 2012 (Saptamana competentelor digitale) ia sfarsit in Romania odata cu Conferinta de inchidere din 29 mai 2012, care reuneste reprezentanti ai autoritatilor, Digitaleurope, ai partenerilor si grupului tinta – tinerii, mass-media.

Campania eSkills Week 2012, initiata de Comisia europeana si coordonata de Digitaleurope si EuropeanSchoolnet, a urmarit cresterea interesului cetatenilor pentru utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor in cariera si viata personala. Campania a fost lansata in scopul mobilizarii partenerilor institutionali si corporatisti in vederea informarii tinerilor privind modul de insusire a competentelor digitale si de gasire de locuri de munca in economia digitala. De altfel, sloganul sub care s-a derulat campania in 35 de tari europene a fost: „eSkills: there is a job waiting for you”.

In Romania, activitatile eSkills Week 2012 s-au adresat cu prioritate tinerilor interesati de cariere in sectorul IT, precum si oamenilor aflati offline dornici sa devina activi online.
In cele cinci luni de ale campaniei, APDETIC si partenerii sai au initiat si derulat o gama variata de activitati si evenimente: conferinte si seminarii, concursuri online, vizite ale elevilor si studentilor la sediul unor mari companii din sectorul IT, traininguri etc.
“Consideram ca implicarea exemplara a partenerilor si rezultatele inregistrate in aceasta campanie vor constitui un stimul puternic pentru continuarea programelor de promovare a competentelor digitale in randul populatiei si potentarea interesului romanilor pentru activitatile online”, a declarat Valentin Negoita, Presedinte APDETIC.

In contextul actualei crize economice si financiare, potentialul de dezvoltare al Europei rezida in forta de munca inalt calificata, in capacitatea ei de organizare si in accesul neingradit la infrastructurile ITC existente in tarile membre. Ca un corolar, eSkills presupune, in primul rand, ca toti cetatenii europeni sa aiba competente si abilitati de utilizare a tehnologiei informationale in scopul valorificarii oportunitatilor oferite de era digitala.
“Campania din 2012 a fost la fel de binevenita ca si cele din anii trecuti. Si a avut un efect cert in lumea reala. Cred ca in viitor putem folosi experienta capatata pentru a-i alatura programe de durata medie si lunga care sa ii asigure o continuitate pe tot parcursul anului si al anilor.” ,a declarat Varujan Pambuccian, eSkills Week 2012 Ambassador Romania, la inchiderea editiei din acest an.

APDETIC

APDETIC este o organizaÅ£ie profesională non-profit, independentă, cu personalitate juridică ce reuneÅŸte cele mai importante companii producătoare ÅŸi distribuitoare de echipamente de tehnologia informaÅ£iei ÅŸi comunicaÅ£iilor din România. La fel ca si in 2010, APDETIC a fost organizatia coordonatoare a campaniei eSkills Week 2012 in Romania.
Detalii pe site-ul: http://www.asociatiait.ro/