mediaLOOK logo
@
eSkills Week 2012
București 2011-12-28

Campania eSkills Week 2012

Campania de conștientizare eSkills Week 2012 a fost lansată oficial la Bruxelles pe 13 decembrie 2011 în prezența reprezentanților Comisiei Europene, ai industriei ICT, ai consorțiului coordonator al campaniei - Digitaleurope și European Schoolnet - și ai organizațiilor coordonatoare din cele 31 de țări participante la campanie. Asociația Producătorilor și Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informației și Comunicațiilor (APDETIC) va coordona toate activitățile desfășurate în România în cadrul acestei campanii în perioada ianuarie-mai 2012 împreună cu partenerii săi instituționali - MCSI, corporatiști - Microsoft, IBM, Intel, HP sau non-profit EOS, Junior Achivement, ECOTIC, Biblionet, Ateliere fără frontiere.

Ambasadorul eSkills Week 2012 este Varujan Pambuccian.

Prima ediție eSkills Week, desfășurată în 2010, a inclus la nivel european 1163 de evenimente și activități online și offline care au contribuit la conștientizarea importanței crescânde a aptitudinilor digitale în viața și cariera cetățenilor europeni.

În cadrul primei ediții, Romania s-a clasat între primele țări ca număr de participanți și, nu în ultimul rând, în rândul premianților, ca și câștigătoare a Premiului pentru antreprenoriat și competențe digitale, adjudecat de doi studenți ieșeni pentru proiectul “Green Cell Charger”.

Obiectivele declarate ale campaniei eSkills Week 2012 sunt creșterea interesului europenilor față de tehnologia informației, dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul tuturor categoriilor sociale și atragerea tinerilor spre cariere în sectorul ICT.

Oportunitățile oferite de tehnologia informației și comunicațiilor, de cercetarea și dezvoltarea secolului XXI sunt determinante pentru crearea unei forțe de muncă moderne, competitive.

eSkills Week 2012 este o campanie axată pe ideea de a arăta oamenilor modul în care pot dobândi aptitudini noi și locuri de muncă în era digitală. Așa cum arăta Dr. Erkki Ormala, Președintele Digitaleurope, “întreprinderile mici și mijlocii se pot dezvolta numai prin utilizarea resurselor umane înalt calificate. Aptitudinile digitale încurajează inovația și spiritul întreprinzător. Pur și simplu nu putem supraestima rolul tehnologiei digitale în crearea de noi locuri de muncă în viitor”.

În condițiile în care datele oferite de IDC estimează că 90% din totalul locurilor de muncă vor solicita cel puțin nivelul de bază de aptitudini digitale la orizontul anului 2015, campania eSkills 2012 își propune să evidențieze oportunitățile care stau la îndemâna tuturor în domeniul educației, al dezvoltării profesionale și al locurilor de muncă și să demonstreze importanța fundamentală a ICT în viața și cariera europenilor.

APDETIC (www.asociatiait.ro) urmărește să deruleze, împreună cu partenerii, pe parcursul celor cinci luni ale campaniei eSkills Week 2012 o serie de activități și evenimente cum ar fi: conferințe și seminarii, concursuri online, vizite ale tinerilor la sediul unor mari companii din sectorul IT, mediatizarea competiției paneuropene Project Passion (http://eskills-week.ec.europa.eu/projectpassion).

APDETIC

APDETIC este o organizatie profesionala non-profit, independenta, cu personalitate juridica ce reuneste cele mai importante companii producatoare si distribuitoare de echipamente de tehnologia informatiei si comunicatiilor din Romania. Detalii pe site-ul: www.asociatiait.ro