mediaLOOK logo
@
Conferinta de demarare a campaniei eSkills
București 2012-01-27

Campania “Saptamana competentelor digitale 2012” a fost lansata in Romania

APDETIC (Asociaţia Producătorilor şi Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor) a lansat oficial ieri campania eSkills Week 2012 (Saptamana competentelor digitale), campanie care se desfăşoară la nivel european şi care are ca principale obiective creşterea interesului europenilor faţă de IT, dezvoltarea competenţelor digitale în rândul tuturor categoriilor sociale şi atragerea tinerilor spre cariere în sectorul ICT.

Campania eSkills Week 2012, initiata de Comisia europeana, se va desfăşura până la sfârşitul lunii mai a.c. Pe lângă APDETIC, în campanie sunt implicaţi şi alţi stakeholderi cum ar fi MCSI, companii IT multinaţionale şi româneşti, organizaţii non-guvernamentale. “Vom organiza conferinţe, seminarii, concursuri online şi vizite ale grupurilor de tineri la diverse companii IT pentruo buna cunoaştere şi interactivitate. Efortul este extrem de important, întrucât se estimează o penurie de 500.000 de specialişti la nivel european până în 2015”, a declarat Valentin Negoiţă, preşedintele APDETIC.

Valentin Negoita a adăugat că, în afară de coordonarea campaniei la nivel naţional, APDETIC este foarte interesată şi de alte propuneri de proiecte din partea stakeholderilor pentru organizarea de evenimente la nivel naţional care să întregească efortul de conştientizare.

Conform deputatului Varujan Pambuccian, ambasadorul eSkills Week pentru România şi la ediţia din 2010, şi la ediţia curentă, campania a pornit din necesitatea conştientizării rolului IT în lumea în care trăim. Previzionând viitorul, dl Pambuccian susţine că până în anul 2020 producţia de bunuri materiale va trece în zona de producţie de proprietate intelectuală. “Suntem într-un moment în care societatea umană trebuie să se reinventeze, iar noi nu suntem pregătiţi pentru acest pas”, a declarat domnia sa. “Iar acest lucru este valabil la nivelul întregii Europe, nu doar al României. Practic, ar trebui sa inventăm un alt mod de a atrage copiii spre această zonă de producţie de proprietate intelectuală, şi trebuie să facem asta cât mai curând, ca viitorul să nu ne ia prin surprindere. Poate că şi din acest motiv este atât de importată o campanie precum eSkills”.

Principalii stakeholderi prezenţi la evenimentul de lansare, orgnanizat de APDETIC, au fost Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Intel, Microsoft, HP, IBM, Romtelecom, Business Software Alliance, JARO, ANBPR-Biblionet şi Ateliere fără frontiere.

Opinii ale câtorva companii partenere ale acestei campanii şi care vor găzdui vizite ale grupului de tineri interesaţi:

“Vom deschide porţile centrului nostru de cercetare-dezvoltare pentru tinerii înscrişi în program. Intel are deja 350 de angajaţi în România, o mare parte dintre ei lucrând în cercetare-dezvoltare. Campania eSkills 2012 este foarte interesantă pentru noi, mai ales că este pentru prima dată când Intel participă. Ea vine ca o alternativă la sesiunile de prezentări şi concursurile pe care Intel le organizează deja în mediul academic, în special în Universitatea Politehnica Bucureşti” – Monica Ene-Pietroşanu, Country Manager Software and Services Group, Intel.

“Contextul în care adresăm noi eSkills 2012 este Agenda Digitală 2020, pentru că acolo se vede clar că IT-ul ne poate îmbunăţi viaţa de zi cu zi. Vremea faptelor a venit, iar în România se întâmplă deja multe lucruri bune” – Todi Pruteanu, Platform Strategy Manager, Microsoft România.

“HP a găsit în România o combinaţie fericită de competenţe în comunicare cu inventivitate. eSkills se referă nu doar la competenţe tehnice, ci la competenţe din multe alte domenii. Dorim să sprijinim nu doar proiectul eSkills, ci toate programele de dezvoltare a competenţelor digitale. În acelaşi timp, dorim să ne ocupăm nu doar de tinerii defavorizaţi, ci şi de cei foarte talentaţi. Cred că din astfel de programe europene putem profita, ca ţară, mai mult decât alte ţări” – Irinel Ilie, Directorul Diviziei Imaging & Printing, HP România.

“Ne implicăm pe baza a două principii: învaţă făcând şi colaborare. Noi învăţăm tinerii cu aptitudini IT să facă mai uşor bani din aplicarea aptitudinilor lor. 46% din start-up-urile JARO din România sunt din domeniul IT. Ca atare, vom fi mereu alături de orice iniţiativă de creştere a competenţelor IT, cum este şi eSkills” – Ştefania Popp, Junior Achievement România (JARO).

Fotografii de la eveniment: http://www.medialook.ro/view_event.php?EventId=283

APDETIC

APDETIC este o organizaţie profesională non-profit, independentă, cu personalitate juridică ce reuneşte cele mai importante companii producătoare şi distribuitoare de echipamente de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din România.
Detalii pe site-ul: http://www.asociatiait.ro/